Lediga tjänster
Verksamhetskoordinator
med ekonomiansvar
Är du en glad, lösningsorienterad och driven person som vill ha ansvar för både ekonomi och administration? Schaktbolaget i Borås AB söker nu en Verksamhetskoordinator med bra koll på ekonomi till en bred och självständig roll. Trivs du med att ha en central och sammanhållande roll i ett företag där ingen dag är den andra lik? Vill du vara med och driva processer framåt i ett dynamiskt och växande företag? Då är detta en roll för dig!
Hos oss kommer du vara den i företaget med ansvar för den ekonomiska och administrativa delen, vilket betyder att du kommer att ha stort eget ansvar och möjlighet att forma ditt arbete. Om du gillar en varierad vardag, att lösa problem och ha många bollar i luften – då ser vi fram emot din ansökan!
Om tjänsten
I den här rollen är du spindeln i nätet och ansvarar för löpande bokföring, redovisning, leverantörs- och kundreskontra samt tidrapportering och lönehantering. Eftersom detta är den enda administrativa rollen på företaget ser vi att du är en ansvarsfull person som trivs med att arbeta självständigt och att driva projekt. Rollen är varierande, och du blir en viktig del i att den dagliga verksamheten fungerar. Vi önskar också att du tar ansvaret för all personaladministration, vad det inkluderar och att se till att alla utbildningar, försäkringar och kollektivavtal sköts. Du är en självgående problemlösare som gillar både små och stora utmaningar och att få verksamheten att fungera smidigt varje dag. Du kanske inte vet eller kan allt och att en del arbetsuppgifter låter tuffa och skrämmande, men Du vill och Du har idéer och visioner! Vi tror att rätt person och rätt inställning är viktigare än bäst betyg i klassen och tjänsten är till stor del anpassningsbar i både tid och uppgifter men vi ser ändå ekonomidelen som en viktig grund. Du kanske själv har egna tankar och idéer kring upplägg och struktur för att allt skall fungera i våran verksamhet, vi är öppna för olika lösningar.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
-
Kund- och leverantörsreskontra
-
Ansvar för lönehantering, från tidrapportering till Fora-rapportering och utbetalning.
-
Göra arbetsgivar- och momsdeklarationer
-
Ansvar för betalningar samt hantering av betalningspåminnelser
-
Avstämningar av balansposter
-
Upprättande av månads- och årsbokslut
-
Administratör av affärssystem och IT-tjänster
-
Hantera och säkerställa efterlevnad av kollektivavtal, inklusive administration kring anställningsvillkor, löneutbetalningar och förmåner.
Meriterande
-
Goda kunskaper i ekonomi
-
Erfarenhet från affärssystemet Fortnox
-
Givetvis att kunna köra grävmaskin!
Din profil
Vi söker dig som har en administrativ erfarenhet och som är van vid att ta ansvar i självständiga roller.
Du har god erfarenhet av ekonomi och löneadministration och trivs med att driva projekt och ta ansvar för helheten. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att samarbeta med olika delar av organisationen. Rollen kräver att du är strukturerad, noggrann och proaktiv, med ett öga för detaljer och förmågan att lösa problem när de uppstår.
Vi önskar även att du har/gillar beroende på tjänstens omfattning:
-
Har erfarenhet av löpande bokföring och redovisning
-
Trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar för både administration och ekonomi
-
Är van att jobba i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik
-
Ett bollplank i ekonomin i allt från investeringar till projekt
-
Kan hanteringen av förmånsbilar
-
Kunskaper inom arbetsmiljöarbete
-
Kan administrera försäkringar, försäkringsärenden och övriga avtal.
-
Sköta utbildningar, se till att alla på firman har vad som krävs, inkl. id06.
-
Sköta och uppdatera hemsidan löpande
-
Koll på ROT-avdrag
-
Inte är rädd för lite skit under naglarna om det skulle behövas hjälp någon dag med vad som helst.
Vi erbjuder:
-
En självständig och ansvarsfull roll i ett växande företag
-
Möjlighet att helt påverka och forma din arbetsdag
-
Ett trevligt arbetsklimat med kollegor som uppskattar samarbete
-
Friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring
-
Hundar är givetvis alltid välkomna på kontoret
Placering och start
Kontoret och företaget ligger i Sandhult men det finns även möjlighet att jobba delvis hemifrån.
Startdatum omgående eller enligt överenskommelse.
Typ av anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning
Omfattning: 50-100%, beroende på din kompetens och vilja att utvecklas inom rollen.
Om oss
Schaktbolaget är ett ungt växande företag inom entreprenad och anläggning. Vi har en stark lokal närvaro och arbetar ständigt för att ligga i framkant och leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Hos oss är samarbete och flexibilitet nyckeln till framgång. Vi har ett öppet arbetsklimat där initiativ uppskattas, och du kommer att ha en viktig roll i vår fortsatta utveckling framåt.
Rekryteringsprocessen sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande.
Skicka din ansökan eller hör av dig till Anton Sandblom om du har några frågor om tjänsten på 0730-604664 eller anton@schaktbolaget.nu